maandag 11 december 2017

DT-Bloghop Kimya

Hoi allemaal ,

Het is weer tijd voor onze jaarlijkse kerst hop!!Kom je van SANDRA vandaan zit je op de goede weg , zoniet  even terug naar het KIMYAblog om te kijken waar je moet zijn .

 Femke had dit keer wel een hele moeilijke opdracht verzonnen!
Het team kreeg elk 2 verschillende vierkante doosjes en die moesten allebei samen in 1 project samen komen.

Ik heb zo die Kubus doosjes vervloekt, wat moet ik er van maken.
Op de DTdag zeiden een altijd collega's , ja ik maak dit en ik dit, oke ik denk te moeilijk niet doen.
Maarja zit ik aan tafel met die doosjes , gelukkig een paar extra meegenomen, had er al twee versneden haha.

Ik dacht ik moet inspiratie hebben dus op Pinterest gekeken, en ineens had ik het , ik zag melkpakken en die waren verbouwt tot huisjes, ik dacht dat moet toch ook kunnen met die doosjes en zo was het idee geboren ;) .




Ik heb 2 grote en 2 kleine doosjes gebruikt.
Eerst de raampjes uit gesneden.
De doosjes in de zwarte gesso gezet.
Van de twee doosjes die ik had gesneden 4 daken gemaakt en ook in de gesso gezet.




De daken wat een recht stuk is met een vouw, niets meer.
Geplakt boven aan , je moet geduld hebben en goede lijm .
Toen de daken en onder aan de raampjes sneeuwpasta aangebracht.



De huisjes zitten vast op een smal doosje waar je evt iets lekkers kan in doen.
De rand met tule en zilvere  Oceania  lint bewerkt.
De bodem heb ik beplakt met de foamballetjes , een sneeuwpop hanger en met twee groene curly pins een kerstboompje gemaakt.




Nog perkament papier beplakt achter de raampjes .
En wat lichtjes in de doosjes geplaatst.


Zo is het een gezellig tafereeltje geworden.
Wat is de bedoeling verder ?

Hop langs alle blogs van de team leden en laat ook bij iedereen een reactie achter. Begin op het Kimya blog( hier dus) Ben je klaar met hoppen dan komt je terug op dit Kimya blog en daar laat je weten dat je klaar bent met hoppen.


 Femke van Kimya verloot onder alle bloghoppers een  verrassingspakket!
Nu mag je door hoppen naar MONIQUE 
Succes allemaal
XX Christa

                 

37 opmerkingen:

Mieke zei

Wat een superidee om er huisjes van te maken!
Echt geweldig mooi!

Martha zei

Echt heel mooi, top idee

Gr Martha

Debby Kuster zei

Leuk gedaan. En zie ik nu een ali-tje op het dak 😉😉

Thea Wildeman zei

Schitterend projectje geworden, heel leuk gedaan zo.Wat je zoal niet kan oen met een simpel doosje.
Groetjes Thea.

weitjes zei

Hoi Christa,wat een leuk project heb je er weer van gemaakt.Schattig voor de kerst,maar met Sinterklaas had het ook gekund.De lichtjes maken het dan weer af he, geweldig !!!Groetjes Francis

Henriette zei

tjee wat is dit leuk geworden - mooi ontworpen en prachtigggg xxxxx

Dorien Adema zei

Precies zoals ik verwacht had. Christa's project is anders, geen geijkte kerst. Maar ZWART, hihi. Supermooi straatje.

Sylvia de Bruin zei

Hahahaha een heel ander soort doosje , prachtig uitgevoerd en bedacht

Miriam's creablog zei

goed bedacht zeg ik vind je huisjes tafereeeltje toppie. Gr. Miriam

annemarie zei

Leuk gedaan met de dooses, een echt kerstproject geworden.

groetjes Annemarie

Bea zei

Wat ook een mooie creatie Christa, mooi al die verschillende projectjes....

groetjes Bea.

Gina Bloyaert zei

Dag Christa,
Wat een leuk idee van doosjes huisjes maken je moet,er toch maar opkomen hoor.
Mvg gina

Unknown zei

wat een sfeervol dorpje heb je er van gemaakt Christa, echt heel leuk.
groetjes Ina

hobbywolk zei

wat een gaaf rijtjes huisjes. erg leuk bedacht

Ellen zei

Wat heb jij het moeilijk gehad met de doosjes, lijkt me ook wat om te horen dat je collega's het al precies weten maar je hebt er wel iets unieks meegemaakt wat niemand heeft, kom er maar eens op om van doosjes huisjes te maken, ik vind het een subliem idee en ook de uitwerking is geweldig leuk met dat perkament achter de raampjes wat zal dat s'avonds een leuk gezicht zijn met de verlichting.

Groetjes, ellen

Mieke Duckers zei

Heel apart, die zwarte doosjeshuisjes, en toch heel feestelijk, zeker met de lichtjes erin!! Fijne feestdagen, Mieke xx

Esther verloop zei

Wat een apart idee wat goed dat je van iets wat je versneden hebt t zo mooi hebt opgelost toppie.
Kunnen gewoon de helemaand december staan.
Gr esther

Unknown zei

Gezellig tafereeltje. Zeker met die lampjes er in.

Petra zei

Wat prachtig deze huisjes.

Anne zei

Hoe leuk is dat dat je er weer iets totaal anders van maakt! Ge-wel-dig!

Marian van der Wals zei

Toen ik de eerste foto zag, dacht ik een lichtje erachter zou leuk zijn. En een paar foto's later, ja hoor daar waren ze. Ik vind het een leuk straatje geworden, dat kun je al neerzetten vanaf ca. Sint Maarten t/m de kerst. Een heel erg leuk idee!

martine zei

Echt zo leuk verzonnen.....vooral met de lichtjes er in.

Kim zei

Wat leuk! Weer een heeeel ander idee en uitvoering! Heel tof!

Yvonne zei

Heel leuk wat je met de doosjes hebt gedaan! Geweldig mooi en zo leuk met de lichtjes erin. En wat leuk dat je weer iets heel anders hebt gemaakt dan je collega-DT'ers. Bedankt.

Sandra zei

Wat ontzettend leuk gedaan en die lichtjes erin net echt enig.

Unknown zei

Deze vind ik echt gaaaaaf!

diana zei

prachtig

Lena zei

Aaahhh.. Super leuk!! Zeker met die lichtjes..

Original handmade by Janneke zei

Hoi Christa,
Dat jij het moeilijk heb gehad begrijp helemaal, zeker als je van je DT maatjes allerlei ideeën hoort langskomen...
Soms lukt het gewoon niet om á la minute met een uitwerking te komen. Maar ik ben blij dat je de tijd ervoor hebt genomen om toch iets moois te maken. Deze huisjes zijn multi functioneel; ze zijn ook leuk te gebruiken voor het Sinterklaas feest!
Bedankt voor je inspiratie Christa.

Groetjes Janneke

Cinderella zei

Hoi Christa,
Wat een leuk kersttafereel en superleuk om te krijgen maar ook om kado te geven .
Ik hop weer eventjes verder naar de volgende blogpost .
Liefs en Creatiefs
Cinderella
XX

Unknown zei

wat een goed idee en helemaal in deze tijd van het jaar!

Unknown zei

Jolan Da: weer een heel ander idee. Dit project kan je de hele winter voor je raam laten staan. Niet alleen voor de kerst.

Yvonne zei

Wat een leuk idee om er huisjes van te maken.

marjon zei

Een heel dorp! Enig!

Unknown zei

Mooi

Unknown zei

Slim om er huisjes van te maken. En wat een leuk idee met die lichtjes.
Groetjes
Kitty S

M@rgreet zei

Ook jij hebt er weer iets gaafs van gemaakt Christa! Huisjes, hoe kom je erop;) Erg leuk ook met de lichtjes erin! Gezellig tafereeltje zo!